Elektrické autobusy vnímame ako budúcnosť pre mestskú hromadnú dopravu. V prípadoch, keď je príliš komplikované alebo nákladné budovať trolejové vedenie, elektrobusy poskytujú alternatívu pre udržateľnú hromadnú dopravu bez emisií. Vydali sme preto publikáciu, ktorá poskytuje odporúčania pre užívateľov batériových elektrobusov v procese plánovania a výstavby nabíjacej infraštruktúry. Úlohou dokumentu je ponúknuť návod, ako si vybrať infraštruktúru spĺňajúcu európske štandardy a pripravenú na dlhoročné využívanie.

Hoci sa vo svete testujú aj technológie bezkontaktného induktívneho nabíjania, štandardom v reálnom nasadení je technológia kontaktného konduktívneho nabíjania. Dokument sa preto venuje odporúčaniam práve pre takýto druh infraštruktúry.

Z pohľadu efektívnosti využitia finančných prostriedkov je potrebné budovať interoperabilnú nabíjaciu infraštruktúru. Kľúčovou charakteristikou takejto infraštruktúry by malo byť najmä dôsledné splnenie všeobecne prijatých štandardov, ktoré zabezpečujú kompatibilitu nabíjacej infraštruktúry s čo najväčším počtom značiek elektrobusov. Cieľom je, aby vybudovaná infraštruktúra bola schopná zabezpečiť nabíjanie elektrobusov nie iba od jedného konkrétneho výrobcu, ale aby bola univerzálna a bola bezproblémovo použiteľná aj pre nové modely vozidiel prichádzajúcich na trh o niekoľko rokov. Ak si dnes užívateľ zvolí štandardizované riešenie namiesto proprietárnej technológie konkrétneho výrobcu, jedinou výzvou môže byť, ako infraštruktúru v prípade potreby väčšej kapacity čo najefektívnejšie rozšíriť. Rozhodne však nebude musieť užívateľ riešiť, prečo tú alebo onú značku novej generácie elektrobusu nemožno na infraštruktúre vôbec nabíjať.

Dokument na stiahnutie:

Nabíjacia infraštruktúra pre batériové elektrické autobusy